27 Apr 2013

Cinta

Assalamualaikum...


Bismillahirrahmanirrahim, Alhamdulillah , segala puji bagi Allah SWT Pencipta sekalian alam... Apa khabar iman dan hati kite hari nie???  Semoga kite sentiasa dibawah pelindung dan rahmatNya.. Amin Ya Rabb... Inshaa Allah..




Ya diri ini pernah berada di dalam sesuatu perhubungan, bile kisah silam itu menerjah ke kotak ingatan ku, tidak dapat ku tahan air mate ini akan kekhilafan yang telah ku lakukan... Ya Allah, aku bersyukur dengan tempoh perhubungan itu yang telah Kau tetapkan,, (sesuatu yang berlaku ade hikmahnya)..   Alhamdulillah, DIA memberi diri ini kesedaran dan peluang dari mimpi yang menghanyutkan dan menyelamatkan diri ini dari terus hanyut dengan kehidupan duniawi...   Masa lalu tetap masa lalu..  Ia tetap tersimpan di kamus hidup ini untuk dijadikan iktibar di setiap saat dalam 'perjalanan' yang masih panjang ini...  

"Ya Allah, padaMu aku berserah segalanya. ampunilah aku Ya Allah, suburkan rasa cintaMu yang mula membenih di jiwaku."







Kata maaf yang dapat diungkapkan... diri ini takut dengan cinta manusia yang belum pasti hala tujunya... aku tak mahu diri ini hanyut dan leka dengan cinta manusia lagi.. hati ini masih rapuh ..  aku perlu masa untuk mencari cinta Illahi....  Inshaa Allah Dia tahu bila masa nya diri ini patut menerima cinta manusia.. mohon pentunjuk dariNya dengan Istikharah... bile tiba mase nya Dia akan satukan,, Inshaa Allah..







Wassalam..




No comments:

Post a Comment