27 Nov 2013

Lillahi Ta'ala

Assalamualaikum



Syukur Alhamdulillah dipinjamkan nyawa oleh Nya sehingga hari ini. Alhamdulillah dengan segala dugaan dan kegembiraan yang telah dikurniakan olehNya untuk hamba yang kerdil ini dalam perjalanan mencari keredhanNya.. Apa khabar iman kite hari ini??? semoga Allah sentiasa memelihara iman dalam diri kita ini..Amin ya rabbal'alamin..





Syukur Alhamdulillah dengan kelahiran ahli baru dalam family ku ini.. Ahlan Wahsalan Muhammad Izz Zafran.. semoga menjadi anak yang soleh dan khalifah yang mempertahankan agama, keluarga, bangsa n negara.... now u all can call me ummi iqa..hihihi




Hari besar yang Allah dah kurniakan untuk ku is my G-day..Syukur Alhamdulillah Ya Allah.. thanz more, more n more to my parents n my siblings atas segala doa dan segala usahamu untuk kejayaan anak mu ini, and also my fren yang sentiasa ada waktu susah n senang mase zaman di Uni..


 Since my Zafran lahir mama so buzy coz kene ulang alik Muar - Kl.. Alhamdulillah Zafran lahir dalam bulan Ramadhan.. nak dijadikan cerita Iqa kene la jaga hal-hal kat rumah nie yang cume ade ayah n my sis..kene masak for sahur n buka puasa owkeyy..  Alhamdulillah diri ini dapat hadapinya..hihihi.. Nie first time raye tunggu mama balik kampung..hihihi..biasa parents yg tunggu anak dieorg balik..but it's owk for me yang kene buat keje rumah..Alhamdulillah..(sentiasa ingat kan diri ini buat keje kerana Allah)..

After raye mama still ulang alik..Iqa dengan keje Iqa yang dekat rumah..but ade lain nya sikit coz Iqa da start keje..before pegi keje pukul 7 iqa kene masak dulu utk org yang kat rumah nie..bila balik keje uruskan hal rumah.. Alhamdulillah dapat jayakan nya walaupun x sebagus mama..hihihihi

Yeahh raye haji Zafran balik kampung n terus tinggal kat kampung..disebabkan ibu nya sudah start bekerja so tokayah, tokma, ummiiqa n mamamia die la yang kene jaga ...hehe..now keje baru sudah bermula.. After keje, uruskan itu budak sampaila pagi but tokma die la byk kene uruskan..hihihi.. biasala first time jaga baby lg2 bila malam2 baby nangis ... anything for u Zafran.. Alhamdulillah segalanya dipermudahkan untuk pengalaman yang baru ini..

Now, mama da balik Kl coz Zafran banyak sangat check up nye.. (semoga diperlihara kesihatanmu)...so tugasku bermula again..Bismillah...


*Alhamdulillah, disebabkab sebelum ini my parents org yg bekerja kuar pagi n pulang kadang kala sampai malam so diri ini da biasa akan kerja2 rumah n memasak ini sejak kecik lagi..

*Sentiasa ingat kan diri akan segala pengorbanan mama n ayah untuk uruskan kami adik beradik walaupun ade kekangan waktu.. (mama boleh buat, iqa pon mesti kene boleh buat jugak)

*hahahahah...otak nie asyik pikir nak masak ape utk hari2 mendatang.. nasib baekla org kat rumah nie makan ape je yang Iqa masak..

*Alhamdulillah semoga pengalaman ini dapat mempersiapkan diri untuk jadi yang terbaek bila waktu nya telah tiba (jodoh itu rahsia Allah)

*Andai niat kita lakukan kerana Allah, InsyaAllah semuanya akan menjadi mudah..








Wassalam...

No comments:

Post a Comment