13 Feb 2013

'Perjalanan'



Assalamualaikum..

 
Syukur Alhamdulillah kepada Allah atas segala nikmat yang telah dikurniakan sehingga kini dan mengizinkan diri ini agar terus mencari keredhaanNya di dunia dan akhirat..Insya Allah..


 


Semakin diri ini ingin mendekati jalan yang benar,semakin terasa ujian yang menyapa sepanjang ‘perjalanan’. Diri ini sentiasa mengingatkan hati ini bahawasanya 'perjalanan' menujuNya akan dipenuhi dengan ujian dan akhirnya akan menemui kebahagian di dunia dan akhirat..Amin ya Rabb..Kerap jua air mate menjadi meneman di dalam ‘perjalanan’ dan yang kita tak nampak bahawasanya Allah adalah yang paling setia bersama kita dalam ‘perjalanan’ yang sedang kite lalui.. 



Allah  tempat kite mengadu dan menangis  dan cari la sahabat yang boleh kite percayai untuk meluahkan perasaan yang terkandung.. Mengadulah padaNya , serahkanlah segala-galanya padaNya, setiap kedukaan itu pasti ada kebahagiaan,setiap ujian itu pasti ada kemanisan dan yang utama, setiap apa yang terjadi itu pasti ada hikmah,,hadapila semua dugaan dan ujian yang sedang dan akan melanda  sepanjang ‘perjalanan’ ini dengan sabar dan ikhlas hanya kerana Allah.....insya Allah..Amin Ya Rabb..

  

* walau siapa pun kita di masa lalu, itu tidak bermakna kita tidak berhak untuk menjadi Muslimah yg   baik. Jadikan masa lalu sebagai satu pengajaran yang membenihkan rasa keinsafan dan bukan satu alasan untuk tidak berubah.


* Aku cuma seorang gadis biasa. Perwatakan, pemakaian aku, belum cukup sempurna sebagai seorang muslimah sejati. Tapi Allah itu Maha Penyayang, tidak dibiarkan seorang yang seperti aku untuk terus hanyut dan lalai melupakanNya.


*tegurla diri ini, apabila kelihatan diri ini tergelincir dari landasanNya. Apa yang baik itu datangnya dari Allah, jika yang buruk itu datangnya dari diri sendiri..


* insya Allah dengan ujian dan dugaan yang kite tempuh dalam sepanjang ‘perjalanan’ ini, kite semakin dekat menuju keredhaanNya..


*Alhamdulillah last week Iqa dapat ketemu dgn ukhti, dpt perkongsi cerita dan ilmu..thanz a lot ilmu nye ya ukhti..



Wassalam..

No comments:

Post a Comment